Inte förvånad!

Som skrivet i rubriken..
Jag är inte förvånad över att jag inte har skrivit här på flera månader trots att jag har skrivit att jag ska bli bättre på det.
Jag har ju införskaffat mig en privat dagbok där hemma, som jag skriver i istället, men djupare tankar och känslor. Sådant som jag inte vill att någon annan ska kunna läsa men ändå kunna skriva ut det.

Det är så mycket som har hänt de senaste månaderna, jag kommer inte ens ihåg om jag har skrivit att vi har flyttat till en större lägenhet mitt i byn! Men om inget så får ni veta det igen. Vi flyttade in i slutet av juni och i september fick vi nya golv i alla rum utöver badrummet och nya tapeter i alla rum!
Det är äggskalsvitt i alla rum förutom sovrummet där vi har en ljus beige färg och fondväggen är bara snäppet mörkare, skillnaden är minimal och man ser det knappt, vilket jag ångrar idag och skulle vilja ha en mörkare färg där nu.
Hallgolvet är en matta som ser ut som grån klinker, köksgolvet är också en matta men ser ut som ett trägolv i typ björkfärgat, i sovrummet ska det med föreställa trägolv med ett mörkt träslag.
I vardagsrummet vart det nytt parketgolv som ser ut som ett ekgolv.


Vad mer kan jag skriva som är betydande viktigt..?
Jo, jag har börjat på restaurangutbildningen i Växjö nu och igår gjorde jag livsmedelshygien provet så idag ska jag få mina kockkläder och nästa vecka får jag börja i köket, parallellt med det så är det teori och jag har nu börjat med livmedelskunskap.

Så även den 17/12 så åker jag upp till Eskilstuna och ska fira jul där och i Örebro.
Blir hemfärd "redan" den 28/12. Men det blir iaf 11 dagar där uppe! Tänkte att jag skulle även passa på att hälsa på mitt gamla jobb, Ärstaskolan. Det var så längesedan nu som jag träffade de. /:

Förra helgen började jag julpynta där hemma! Bytt alla gardiner i alla rum och allt är uppsatt och framställt förutom julgranen som jag ställer upp den 16:e redan, så jag får vara med och göra vid den med innan jag åker, annars hade den självklart inte satts upp först någon dag innan julafton.
Våran fina Filip kommer inte först den 26:e tyvärr. Men vi får iaf fira nyår med prinsen! Som jag saknar honom! 

Mycket mer vet jag inte riktigt vad jag ska skriva.. Men.. Det får väl duga för tillfället. 

// Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0